Fruity Strawberry Heart
THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Thursday, December 16, 2010

Keistimewaan Wanita





1. Do'a  wanita lebih makbul daripada lelaki karena sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki.  Ketika ditanya kepada Rasulullah SAW akan hal tersebut, jawab baginda : " Ibu lebih penyayang daripada Bapak dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.

2. Wanita yang solehah ( baik ) itu lebih baik daripada 1000 lelaki yang soleh.
3. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, derajatnya seperti orang yang senantiasa menangis Karena takut Allah SWT dan orang yang takut Allah SWT akan diharamkan api neraka  keatas tubuhnya.
4. Barang siapa yang membawa hadiah ( barang, makanan dari pasar kerumah ) lalu diberikan kepada keluarganya, maka  pahalanya seperti bersedakah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyukai akan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S
5. Wanita  yang tinggal bersama anak-anaknya, akan tinggal bersama aku ( Rasulullah SAW ) di dalam surga.
6. Barang siapa yang mempunyai tiga anak perempuan atau tiga Saudara perempuan atau dua Saudara perempuan , lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dengan penuh  rasa takwa serta bertanggung jawab, maka baginya  adalah surga.
7. Dari Aisyah r.a. "Barang siapa yang diuji dengan sesuatu dari anak-anak perempuannya  lalu dia berbuat baik kepada mereka , maka mereka akan menjadi penghalang baginya api neraka."
8. Surga  itu di bawah telapak kaki ibu.
9. Apabila memanggilmu dua orang ibu bapamu  maka jawablah  panggilan ibumu dahulu.
10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu surga . Masuklah dari manapun pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.
11. Wanita yang taat pada suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristigfar baginya selama dia taat kepada  suaminya dan rekannya ( serta  menjaga sembahyang dan puasanya ).
12. Aisyah r.a. berkata " aku bertanya pada rasulullah SAW, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda "suaminya". Siapa pula berhak terhadap lelaki?" jawab Rasulullah SAW "Ibunya"
13. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa di bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat pada suaminya, masuklah dia dari pintu  surga mana saja yang dia kehendaki
14. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah SWT  memasukkan dia kedalam surga lebih dahulu daripada suaminya ( 10.000 tahun )
15. Apabila seorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristigfarlah para malaikat untuknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1000 kebaikan dan  menghapuskan darinya 1000 kejahatan.
16. Apabila seorang perempuan  mulai sakit hendak bersalin, maka Allah SWT mencatatkan  baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah SWT
17. Apabila seorang perempuan  melahirkan anak, keluarlah ia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkan
18. Apabila telah lahir ( anak ) lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan dari susunya diberi satu kebajikan
19. Apabila semalaman ( ibu ) tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah SWT memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah SWT Read More..
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

AZAB BUAT WANITA YANG…….




  • Saudara dan saudari kaum muslimin dan muslimatRenungan khususnya untuk para wanita dan diri sendiri…..

  • Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat Rasulullah menangis manakala ia datang bersama Fatimah. Lalu keduanya bertanya mengapa Rasul menangis.Beliau menjawab, “Pada malam aku di-isra’-kan, aku melihatperempuan-perempuan yang sedang disiksa dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya mengapa aku menangis. Karena, menyaksikan mereka yang sangat berat dan mengerikan siksanya.

  • Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat ayahandanya. “Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otaknya mendidih. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya.Aku lihat perempuan tergantang kedua kakinya dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubunnya, diulurkan ular dan kalajengking.

  • Dan aku lihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.Aku lihat perempuan yang telinganya pekak dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar dari lubang hidung, badannya berbau busuk karenapenyakit sopak dan kusta.

  • Aku lihat perempuan yang badannya seperti himar, beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya. Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, sedangkan api masuk melalui mulut dan keluar dari duburnya sementara malikat memukulnya dengan pentung dari api neraka,” kata Nabi.

  • Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan mengapa mereka disiksa seperti itu?

  • *Rasulullah menjawab, “Wahai putriku, adapun mereka yang tergantung rambutnya hingga otaknya mendidih adalah wanita yang tidak menutup rambutnya sehingga terlihat oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

  • *Perempuan yang digantung susunya adalah isteri yang ‘mengotori’ tempat tidurnya.

  • *Perempuan yang tergantung kedua kakinya ialah perempuan yang tidak taat kepada suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suaminya, dan perempuan yang tidak mau mandi suci dari haid dan nifas.

  • *Perempuan yang memakan badannya sendiri ialah karena ia berhias untuk lelaki yang bukan muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

  • *Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka karena ia memperkenalkan dirinya kepada orang yang kepada orang lain bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

  • *Perempuan yang diikat kedua kaki dan tangannya ke atas ubun-ubunnya diulurkan ular dan kalajengking padanya karena ia bisa solat tapi tidak mengamalkannya dan tidak mau mandi junub.

  • *Perempuan yang kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah tukang umpat dan pendusta. Perempuan yang menyerupai anjing ialah perempuan yang suka memfitnah dan membenci suami.”Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah Az-Zahra pun turut menangis. Dan inilah peringatan kepada kaum perempuan.
  • Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Menebar Salam banyak kelebihan walaupun sepatah perkataan "ASSALAMUALAIKUM"

    Dari Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah SAW bersabda: "Kamu sekalian tidak akan masuk surga sebelum beriman, dan kamu sekalian tidaklah beriman sebelum saling mencintai. Maukah kalian aku tunjukkan sesuatu yang apabila kamu kerjakan niscaya kamu sekalian akan saling mencintai? Yaitu sebarkanlah salam diantaramu sekalian." (HR. Muslim)


    Abu Bakar ra. berkata: "Adalah kami bila melihat seseorang muncul dari kejauhan, selalu mendahuluinya dengan salam sebelum ia mengucapkannya." (at-Targhib)

    Dari Zuhrah bin Khumaishah ra. berkata: "Aku bersama Abu Bakar menaiki seekor unta. Setiap kali kami melewati suatu kaum kami mengucapkan salam kepada mereka. Kemudian mereka membalas salam kami lebih banyak dari apa yang kami katakan. Abu Bakar lalu berkata: "Hari ini manusia mengutamakan kita dengan kebaikan yang banyak."

    Pada suatu hari Umar bin Khaththab pergi mengadukan perihal Ali bin Abi Thalib kepada Rasulullah saw. Katanya: "Ya Rasulullah, Ali bin Abi Thalib tidak pernah mendahului mengucapkan salam kepadaku." Mendengar pengaduannya, Rasulullah segera memanggil Ali ra untuk datang. Lalu Rasulullah bertanya kepadanya: "Ya Ali, benarkah engkau tidak pernah memberikan salam terlebih dahulu kepada Umar?" Ali ra. menjawab: "Ya Rasulullah, hal itu kulakukan karena sabdamu yang menyebutkan: "Siapa yang mendahului saudaranya mengucapkan salam, Allah akan memberikan baginya istana di surga." Karena itulah, ya Rasulullah, aku selalu ingin Umar mendahuluiku mengucapkan salam agar ia mendapat istana di surga." Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Wednesday, December 8, 2010

    Ciri- ciri Lelaki yang dicari untuk calon Suami



    Jika anda seorang wanita, carilah lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.
    Jika anda seorang lelaki, jadilah seorang lelaki yang mempunyai sifat-sifat berikut.

    1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

    2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

    3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.

    4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.

    5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.

    6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.

    7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

    8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

    9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

    10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.
    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    ♥ kenape ALLAH temukan kita dengan org y salah ♥

    Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

     1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.
     2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.
     3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.
     4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.
     5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...
     6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.
     7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.
     8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.
     9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.


    Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.
     Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..
     PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..

     ~ALLAH knows BESt!~♥

    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Pelajaran utk sayang utk yang amat tersayang

    1. Sayangi dia dengan hati, bukan dengan perasaan. Jika anda meletakkan sesuatu perhubungan berdasarkan perasaan,ianya akan gagal kerana perasaan sentiasa berubah dari masa ke semasa.

    2. Sayangi dia seadanya. Di dunia terdapat hampir 6 billion manusia dengan 6 billion personaliti. Dia sememangnya seorang yang istimewa dan biarkan ianya kekal begitu. Jangan sesekali terfikir untuk mengubah apa-apa tentang dia kerana sekali anda mengubah, selamanya anda akan terus mengubah dirinya.Tentu anda masih ingat, anda terpikat padanya kerana dia adalah dia. Maka, tiada alasan untuk anda mengubah dia untuk menjadi seseorang yang lain. 

    3. Sayangi dia sepenuh hati.Sesungguhnya dia telah banyak bekorban untuk anda.Dengan kelebihan yang ada padanya, dia berpeluang untuk menjalin hubungan dengan seseorang yang lebih sempurna tapi demi cinta, dia telah memilih diri anda. Maka, jangan sesekali cuba untuk mempermain-mainkan keluhuran cintanya. 

    4. Hormati pendirian dan keputusan dia. Jangan anda merayu dan jangan mencipta alasan supaya dia menerima cinta anda kerana kelak, yang anda akan dapat darinya hanyalah cinta simpati dan bukannya cinta setulus hati. 

    5. Yakinkan diri anda akan keistimewaan dia. Dia adalah satu-satunya di dunia ini dan jangan mengharapkan kesempurnaan dari dia kerana dia telahpun cukup sempurna semenjak anda mula terpikat padanya. 

    6. Sangka baik padanya. Sentiasa bersangka baik padanya jika kita juga mahukan sebegitu darinya. Pastikan anda akan sentiasa meletakkan diri anda di tempatnya sebelum melakukan apa-apa. Jika anda sendiri tidak dapat menerimanya, apatah lagi dia. 

    7. Jangan berjanji menyayangi dia untuk selama-lamanya. Kerana selama-lamanya bagi anda mungkin akan berakhir keesokkan harinya, tapi berjanjilah untuk menyayangi dirinya seolah-olah setiap hari itu adalah hari yang terakhir untuk anda berdua. 

    8. Berikan kepercayaan anda padanya. Percayalah kepadanya, nescaya dia akan melindunginya sepenuh jiwa dan raga. 

    9. Jangan sesekali meninggalkan dia tanpa sebarang alasan.Dia bukan hanya akan setakat menangis kecewa dan kemudiannya meneruskan hidup seperti biasa,ketahuilah bahawa jiwanya akan mati secara perlahan. 

    10. Jangan cepat berbangga dengan diri anda.Memenangi hatinya bukanlah satu kejayaan yang mutlak tetapi anugerah itu hanya layak anda perolehi setelah anda berjaya menyayanginya sehingga ke akhir hayat. Ketahuilah, dia memilih anda adalah kerana dia percaya bahawa anda adalah seorang yang jujur dan akan menepati janji. Anda telah bersusah payah dan berusaha sedaya upaya untuk memenangi cintanya, maka dengan itu haruslah juga anda berusaha untuk terus menyintai dirinya dengan apa jua keadaan sekalipun. 

    Sesungguhnya perasaan Cinta adalah nikmat milik Allah sepenuhnya... Sabar , Jujur , Ikhlas , Yakin dan Percaya adalah kunci segala Cinta yang Allah telah kurniakan..
    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Tuesday, December 7, 2010

    Perpisahan…”Aku tidak boleh lupakan dia”?

    Sering kita dengar dan tahu (malah ada yang pernah merasainya) tentang perpisahan. Perpisahan mungkin menyakitkan tapi seperti yang saya telah katakan “BERSABARLAH”..Saya akan cuba rungkaikan tajuk “perpisahan” semampu mungkin..

    Erti Cinta~Perpisahan…”Aku tidak boleh lupakan dia”?
    
    Perpisahan memang menyakitkan. Ayat di atas dimaksudkan ketika berlakunya perpisahan di antara pasangan “kekasih” (benarkah?). Tidak kiralah zaman sekolah kah, zaman universiti kah atau di zaman mana-mana sahaja jika kita perhatikan sering berlaku “cinta monyet” yang menyebabkan berlakunya putus asa ke atas seseorang yang di minta putus. Samada sedih atau tidak pasti salah seorang akan terseksa “jiwa dan raga”. Sehingga ada yang kata “Aku tidak boleh lupakan dia” malah ada yang berkata “Aku tidak boleh hidup tanpa dia”.

    Seperti nukilan dan garapan bab sebelum ini, ternyata ramai yang hilang kesabaran dan lupa tentang diri bila berlaku perpisahan. Bagi yang meminta putus pula persoalan sering timbul di ruang hati apakah niat sebenar belakunya perpisahan. Adakah kerana timbul kesedaran untuk tidak bercinta sebelum berkahwin, ingin menganiaya, tiada rasa cinta, kecewa dengan sikap si dia dll.

    Walau apa jua alasan dan sebab, perpisahan pasti akan berlaku sebenarnya. Bukankah telah dinyatakan oleh firman ALLAH bahawa setiap manusia akan mati. Jadi sebelum memulakan hubungan fikirlah panjang dan sebenar-benar kerana ALLAH adakah kita mampu menghadapi perpisahan samada sementara atau selama-lamanya. Sememangnya sebagai insan yang beriman jangan lah kita terlalu mengharap cinta manusia (terutamanya sebelum bernikah-cukuplah berkenal-kenalan atau taaruf dengan cara sebenar) kerana CINTA manusia tidak kan kekal, hanya CINTA ALLAH akan kekal selama-lamanya.

    Fiman Allah subhanallahu Taala

    Tiap-tiap diri akan merasai mati dan Kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai cubaan dan kepada Kamilah kamu semua akan dikembalikan.
    Al Anbia’ 35



    Harapkan dan berusahalah diserapkan sematkan dalam hati sanubari kita bahawa CINTA ALLAH lah yang terutama bagi diriku. Itulah yang sebenar-benarnya untuk selama-lamanya.

    Mengapa berlaku kata-kata yang dimaksudkan tadi “Aku tidak boleh lupakan dia”? Jawapan: Ia berlaku kerana terlalu mengharapkan pada si dia dan cinta dipenuhi dengan cinta si dia bukan CINTA yang benar-benar satu iaitu ALLAH. Bila ini berlaku ramai yang terlupa dan leka untuk kembali kepada diriNya.

    Fenomena ini menjadi satu realiti pada masa kini. Lihatlah betapa ramai yang tersesat dan tersimpang jauh dari landasan sebenar iaitu landasan syariah. Malah kita lihat berlakunya kes bunuh diri kerana putus cinta. Astaghfirullah hal azim. Janganlah kita merasa putus asa sehinggakan mengikut telunjuk syaitan tanpa memikirkan rahmat dari ALLAH. Semaikanlah kekuatan dalam dirimu dengan mengingati ALLAH. “Sesungguhnya dengan mengingati ALLAH hati kan menjadi tenang”.

    Fiman Allah subhanallahu Taala

    …..dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.
    Yusuf : 87

    Sekali lagi, doakanlah kekuatan untuk diri kita sendiri untuk sentiasa bersama rahmat ALLAH dan petunjukNYa. Selalulah mengucap syukur terhadap apa yang berlaku kepada kita. Setiap perkara yang terjadi pasti ada hikmah yang tersembunyi. Carilah hikmah itu sehingga menjumpainya. InsyaAllah kita akan merasa sangat-sangat bersyukur. Thank You ALLAH. Banyak lagi rahsia ALLAH yang kita tidak tahu di muka bumi ini. Kesyukuran yang dipanjatkan pasti disenangi ALLAH. Sesungguhnya ALLAH menyukai hambaNYA yang taat lagi bersyukur.



    Fiman Allah subhanallahu Taala

    Apa gunanya Allah menyeksa kamu sekiranya kamu bersyukur (akan nikmatNya) serta kamu beriman (kepadaNya)? Dan (ingatlah) Allah sentiasa Membalas dengan sebaik-baiknya (akan orang-orang yang bersyukur kepadaNya), lagi Maha Mengetahui (akan hal keadaan mereka).AnNisa’147

    Sedarilah, kamu pasti mempunyai kekuatan untuk melupakan dia. Pasti tersembunyi perasaan untuk mendapatkan kekuatan dan semangat yang kuat dalam diri kita. InsyaAllah, selamilah hati anda disertai dengan Iman dan Taqwa kepada ALLAH. Tidak perlu dirisau kerana setiap manusia yang hidup di dunia ini di jadikan berpasang-pasangan. Pasti ada seseorang untuk di jadikan teman hidup. Fitrah manusia untuk ingin mempunyai teman. Sedangkan Adam alaihis salam juga kesunyian dan perlukan seorang teman. Lalu di ambil lambung rusuk kiri nya untuk di jadikan pasangan hidupnya iaitu Hawa.

    Cintailah sebenar-benarnya sepenuhnya suami mu atau isterimu,sahabat2mu dan kedua ibubapamu..pimpinlah mereka ke syurga bersama-samamu, Lunaskanlah tanggungjawab dalam hidup berumahtangga,Lunaskan tanggungjawab sebagai seorang anak,seorang sahabat... Tetapi tetaplah hati mu pada yang SATU iaitu ALLAH subhanallahu Taala. Itulah hak yang sebenarnya. Ketaatan dan ingatanmu di mulakan dengan ingatan niat kerana ALLAH.

    Beginilah, definisi perpisahan sebenarnya memberi makna bahawa ia sudah tidak mungkin bersama kita ataupun perpisahan yang InsyaAllah pasti akan berjumpa semula. Bila di amati, setiap insan pasti akan berlakunya perpisahan iaitu perpisahan yang kekal. Sudah pati ia tidak dapat di elak dan di tangguh. Persoalan: Sudahkah kita bersedia untuk menghadapi perpisahan yang kekal untuk selama-lamanya? Jawapan: Tepuk dada tanya IMAN. Pastikan kamu bersedia. Bagi yang hidup teruskanlah hidupmu dengan mencari keredhaan kepada ALLAH.

    Jangan kerana berpisah dengan manusia yang kita sayang sehinggakan kita lupa kepada kasih sayang yang TERUTAMA iaitu ALLAH. ALLAH lebih berhak untuk diingati dan menangislah keranaNYA dan jangan lupakan ALLAH.



    Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja...tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

    memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

    Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta,fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.Hari esokpun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita.gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA,dan meninggalkan laranganNYA..PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA..
    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Monday, December 6, 2010

    Doa Jodoh

    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Kisah Kita...

    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Syarat Untuk Bahagia

    Untuk bertemu dengan orang yang tepat, kamu harus memainkan peranan yang penting juga. Ini kerana sedikit sebanyak sikap kamu mempengaruhi hubungan yang dijalin. Jadi berikut adalah empat syarat penting yang harus ada dalam diri kamu andai ingin cinta berakhir bahagia….



    1. Cintailah Diri Sendiri Sebelum Kamu Mencintai Orang Lain
    Kebanyakan dari kamu apabila bercinta sanggup mengetepikan kemahuan, keinginan serta keperluan diri sendiri demi insan yang bergelar kekasih. Inilah kesilapan paling besar. Andai kamu sendiri tidak belajar menyayangi diri sendiri bagaimana orang lain ingin menyayangi diri kamu. Jadi pastikan kamu sayang diri sendiri terlebih dahulu sebelum kamu ingin menyayangi orang lain.

    2. Punya Pendirian Yang Tetap
    Seorang yang punya pendirian akan tahu apa yang dia inginkan untuk diri dan tidak akan berubah mengikut cara orang lain biarpun orang yang di sayanginya. Inilah yang terbaik kerana apabila kamu tidak berpendirian, itulah yang menjadi punca hidup mudah dikongkong atau ditentukan oleh orang lain. Ini secara tidak langsung membuka ruang untuk orang mempermainkan hati kamu.

    3. Bahagikan Hidup kamu Dengan Hal-hal Yang Lain
    Paling sering berlaku, apabila kamu telah menyayangi seseorang sepenuh hidup kamu akan di habiskan untuk si dia sahaja. Segala hobi dan aktiviti kamu turut dihentikan demi untuk memberi perhatian pada si dia. Namun jangan lupa hidup ini bila kita hanya bergantung pada seseorang dan satu hal sahaja iaitu cinta, inilah punca utama yang boleh membuat kamu kecewa teramat sangat apabila hubungan yang dibina terputus di tengah jalan. Jadi belajarlah membahagikan hidup kamu dengan cinta, kerjaya, keluarga, hobi dan sebagainya. Percayalah kamu akan rasa hidup akan lebih lengkap dan bahagia bila bijak membahagikan segala-galanya dengan baik dan teratur.

    4. Berkorban Biarlah Berpada-Pada
    Ada yang sanggup bersusah payah dan menyakiti hati sendiri demi melihat orang yang disayangi bahagia. Tidak salah untuk berkorban namun berpada-padalah. Jangan terlalu meletakkan diri kamu serendah-rendahnya hingga sanggup biarkan diri sendiri merana semata-mata mahu menggembirakan orang lain. Hidup ini dalam hal apa pun perlu seimbang. Sekiranya si dia ingin gembira maka kamu juga ada hak untuk rasa sebegitu rupa. Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    SMS Lawak

    kalo aku tangkai ko daunnye,
    kalo aku aur ko tebingnye,
    kalo aku kumbang ko bungenye,
    kalo aku langit ko buminye,
    & kalo aku tarzan ko le beruknye..
    ————————–
    Al-kisah SEEKOR ANAK KAMBING,
    BERTANYA PADA IBUNYA.
    ibu kenapa semua kambing ada bulu
    dan kenapa bau kita busuk.
    LALU SI IBU PUN MENJAWAB.
    TAK MENGAPALAH ANAKKU, KITA BUSUK,
    ORANG YANG BACA MESEJ NI LAGI BUSUK..
    TAK RETI2 NAK GI MANDI…
    ASYIK TENGOK HENSET JE
    ————————-
    katak pisang katak puru,
    adakah katak & pisang sepupu?
    jangan perasan atau terharu,
    bukan nak ucap kata rindu,
    cuma nak ucap selamat malam to U.
    ——————–
    kpd penerima sms ini,
    sila laporkan diri segera
    ke hospital bahagia dengan tenang….
    ——————–
    mulau mandan nyawuh ngenengah,
    ngunung naik nenyemang ningnga,
    anyur madan ningamung nanah,
    muni yang maik ningenang nyua..
    kesiannya awak..
    sengau rupanya!
    ———————-
    Kalau dapat bini muda-nampak BABY DOLL.
    Kalau dapat bini sederhana muda pula-nampak BARBIE DOLL.
    Tapi bila dapat bini tua-nampak PANADOL !!
    ————————
    kalau kita letak monyet depan org panggil….monyet lily…
    kalau letak belakang org panggil LILY MONYET !!
    —————-
    jika mentari datang memancar terik, biar aku menjadi payung mu,
    jika ribut datang melanda, biar aku menjadi pelindung mu,
    jika banjir datang mencurah, biar aku menjadi sampan mu,
    jika ceti datang meminta hutang, biar aku lari dahulu…
    ——————
    Aku menjeling padamu,
    kau lantas tertunduk malu.
    Aku tatap wajahmu tatkala kau mengangkat malu muka.
    Lalu aku pun berkata…..”KAU KENTUT iye?!”
    ————————–
    Bila kita cantik tak siapa memandang,
    bila kita baik tak siapa memuji,
    bila kita susah tak siapa menolong,
    bila kita jatuh tak siapa mengangkat,
    Tapi………
    bila kita kentut semua mata memandang.
    ————————–
    masa bercinta marah pun manis….
    baru kawin, lglah manis….
    dpt anak pengalaman manis…
    bila tua dpt KENCING MANIS
    —————–
    satu masa dahulu ada 7 org pahlawan…..
    hang tuah
    hang jebat
    hang lekir
    hang kasturi
    hang lekiu
    hang baca
    hang BODOH!
    ——————-
    AnGkAT tgN!
    inI RoMPaKan!
    YG HenSEM Ke SeBELah KaNAn!
    yG lAwA ke SeBelAh KIri!
    yg WaJaHnYa hoDoH ke TeNgaH.
    AWak! yE AwK jgn pUrA² bAce SMS!.
    cEpAt Ke TeNGah !!
    —————-
    Ku hampiri katil mu…
    kutatap wajahmu…
    kukucup ke2 belah pipimu…
    ku bisikkan ke telinga mu…
    INNALILLAHIWAINNAILAIHIRROJIUUN…
    ———————
    Ingatlah..jika dimarah kamu DIAM..
    jika difitnah kamu SENYUM..
    jika dikeji kamu KETAWA..
    Nescaya dgn berbuat demikian,
    kamu tergolong orang2 yang SOUND TROUBLE
    ————————
    Kalau ada yg kata kamu jelek,sabar je.
    Kalau ada yg kata kamu bodoh,biarkan je
    kalau ada yg kata kamu dungu,Cool je.
    Tp kalau ada yg kata lu cantik/hensem,
    Tampar je krn itu FITNAH!
    ——————-
    HP anda telah dilengkapi puzzle game. Caranya mudah saja.
    Lemparkan HP anda ke dinding @ susunkan kembali.
    Selamat Mencuba!
    —————
    Gigi kau sejuk ke??……
    Tak?? Abis tu kenapa pakai jaket kaler kuning???
    ——————
    Kalau kau tak mahu hidup…..
    aku pun tak mahu mati, Azizah!
    —————
    mosi-mosi watasi muru ano latino uno muotu numeru ano sayonara des numeru taiano…..
    (Kalau tak paham kenapa baca jugak!!??)
    ———————–
    kau sungguh dinamis,
    sifatmu cukup puitis,
    gayamu selalu erotis,
    jiwamu sungguh romantis,
    caramu seperti celebrities,
    tapi sayang wajahmu seperti teletubbies…
    ———————–
    DIK.. TOLONG IKATKAN POCONG KAT KEPALA AKAK NI.. TERTANGGAL MASA DIORANG KEBUMIKAN AKAK TADI..
    TOLONGLAH DIK… AKAK ADE KAT TEPI TINGKAP NI.. TENGOKLAH!!
    ——————-
    aku bencikan penipuan!
    o dalam diam ko menipu!
    dgr ape yg ku kate berikan tumpuan
    adekah ko dan katak sepupu?
    ————
    sebut betul betul..
    rambutan, nangsat, tmemikai,keladri,nyaynok..
    bersabarlah.. tiada siapa yang mahu dilahirkan sengau seperti kamu!!!
    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Ada Apa Dgn Cinta

    Cinta adalah kekuatan yg mampu
    mengubah duri jadi mawar
    mengubah cuka jadi anggur
    mengubah sedih jadi riang
    mengubah amarah jadi ramah
    mengubah musibah jadi muhibah.






    CINTA merupakan cetusan perasaan atau emosi kepada sesuatu. Cinta ada kaitan langsung dengan kasih sayang, rindu, suka, gembira, sejahtera dan bahagia.


    Perasaan cinta merupakan sifat semula jadi anugerah Allah. Cinta lahir dalam pelbagai jenis seperti cinta Allah, cinta Rasul, cinta diri, cinta keluarga, cinta suami atau isteri, cinta ibu bapa, cinta anak, cinta sahabat handai dan cinta harta.


    Dalam satu hadis Rasulullah menegaskan: “Apabila seseorang muslim berjumpa sesama muslim dalam kesusahan lalu menolongnya dengan sempurna, maka seluruh dosa mereka gugur seperti daun-daun berguguran daripada pohon yang ditiup angin. Maknanya seluruh dosa mereka terhapus walau sebanyak buih di lautan” – hadis riwayat al-Tabrani.


    Dalam satu hadis Rasulullah menegaskan: “Apabila seseorang muslim berjumpa sesama muslim dalam kesusahan lalu menolongnya dengan sempurna, maka seluruh dosa mereka gugur seperti daun-daun berguguran daripada pohon yang ditiup angin. Maknanya seluruh dosa mereka terhapus walau sebanyak buih di lautan” – hadis riwayat al-Tabrani. Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Aku & dia

    Arghhh....
    Bagaimana nk tahu isi hati llki???
    Aku dh try contact tp not responding..Insan itu kugelar 'SMART'

    Di manakah kau???
    Aku mrinduimu...
    Hubungilh aku wahai shbtku..
    Aku terasa kehilanganmu wahai shbt..
    Aku merindui masa2 lalu kta brsama..

    Terima ksh utk segalanya, SMART... Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Selamat Menyambut Maal Hijrah 1432H

    Assalammualaikum...

    Kpd semua umat Islam, slmt menyambut thn baru..
    Smg thn ini lbh baik drpd sblumnya..
    Tingkatkn ibadat kpd-Nya..
    Smg kita mnjdi hamba yang taat kpd-Nya..

    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Sunday, December 5, 2010

    Jgn la kau buat diriku begini...

    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Syarat-syarat Menutup Aurat

    Menutup aurat harus dilakukan hingga warna kulitnya tertutup. Seseorang tidak bisa dikatakan melakukan “satru al-’aurat” (menutup aurat) jika auratnya sekedar ditutup dengan kain atau sesuatu yang tipis hingga warna kulitnya masih tampak kehilatan. Dalil yang menunjukkan ketentuan ini adalah sebuah hadits yang diriwayatkan dari ‘Aisyah ra, ra bahwasanya Asma’ binti Abubakar telah masuk ke ruangan Nabi saw dengan berpakaian tipis/transparan, lalu Rasulullah saw. berpaling seraya bersabda, “Wahai Asma sesungguhnya seorang wanita itu apabila telah baligh (haidl) tidak pantas baginya untuk menampakkan tubuhnya kecuali ini dan ini.”
    Dalam hadits ini, Rasulullah saw. menganggap bahwa Asma’ belum menutup auratnya, meskipun Asma telah menutup auratnya dengan kain transparan. Oleh karena itu lalu Nabi saw berpaling seraya memerintahkannya menutupi auratnya, yaitu mengenakan pakaian yang dapat menutupi . Dalil lain yang menunjukkan masalah ini adalah hadits riwayat Usamah, bahwasanya ia ditanyai oleh Nabi saw tentang kain tipis. Usamah menjawab, bahwasanya ia telah mengenakannya terhadap isterinya, maka Rasulullah saw. bersabda kepadanya:
    Suruhlah isterimu melilitkan di bagian dalam kain tipis, karena sesungguhnya aku khawatir kalau-kalau nampak lekuk tubuhnya.”
    Qabtiyah dalam lafadz di atas adalah sehelai kain tipis. Oleh karena itu tatkala Rasulullah saw. mengetahui bahwa­sanya Usamah mengenakan kepada isterinya kain tipis, beliau memerintahkan agar kain itu dikenakan pada bagian dalam kain supaya tidak kelihatan warna kulitnya. Beliau bersabda,”Suruhlah ister­imu melilitkan di bagian dalamnya kain tipis.” Kedua hadits ini menunjukkan dengan sangat jelas, bahwasanya aurat harus ditutup dengan sesuatu, hingga warna kulitnya tidak tampak.
    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    ~saya sayang awak~

    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Maharku Untukmu (Kawanimut Original ArtWork by Danang Kawantoro).wmv

    Maharku Untukmu (Kawanimut Original ArtWork by Danang Kawantoro).wmv Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Maafkan Saya...

    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    kata hati seorang anak...

    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Sekadar Nasihat Utk Kaum Hawa


    1. Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
    2. Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
    3. Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
    4. Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
    5. Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu senantiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.
    6. Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.
    7. Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.
    8. Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.
    9. Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
    10. Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.
    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Lelaki Idaman Saya...

    Lelaki idaman saya adalah…
    Seorang lelaki yang beriman…
    Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…
    Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…
    Yang sentiasa haus dengan ilmu…
    Yang sentiasa dahaga akan pahala…
    Yang solatnya adalah maruah dirinya…
    Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…
    Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…
    Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…
    Lelaki idaman saya adalah…
    Lelaki yang menjaga tuturkatanya…
    Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…
    Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…
    Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…
    Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…
    Lelaki idaman saya adalah…
    Lelaki yang menghormati ibunya…
    Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…
    Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…
    Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…
    Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…
    Lelaki idaman saya…
    Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…
    Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…
    Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…
    Yang menjaga matanya dari berbelanja…
    Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…

    Lelaki idaman saya…
    Tidak pernah membazirkan masa…
    Matanya kepenatan kerana penat membaca…
    Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…
    Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…
    Bangunnya subuh penuh kecergasan…
    Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…
    Lelaki idaman saya…
    Sentiasa mengingati mati…
    Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…
    Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…
    Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…
    Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…
    Lelaki idaman saya adalah…
    Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…
    Kerana dia mengimpikan syurga…
    Di situlah rumah idamannya…
    Dan dia ingin membawa saya bersama…
    Dialah lelaki idaman saya…

    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Perkahwinan Idamanku...






    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Hebatkah cinta...

    hebat sangatkah cinta,

    atau cuma hawa nafsu semata,

    jika tiada calon, ramai yang bertanya ,

    mengapa tidak dicari katanya....




    hebat sangatkah cinta,

    jika cuma sesama manusia,

    apatah lagi berlainan jantina,

    hingga agama diletak belakangnya....


    hebat sangatkah cinta,

    jika statusku single mereka hairan bertanya,

    sedangkan solat lima waktu tidak diberatnya,

    jika ramai tak buat dipandang biasa....


    hebat sangatkah cinta,

    menghayati rasa yang terkandung didada,

    terlahirnya sajak ,puitis nya cinta,

    lautan api sanggup diredahnya....


    hebat sangatkah cinta,

    hingga semua nak diserahkannya,

    katanya memujuk kononnya aku yang teristimewa,

    sedangkan ayat sampah tu dah beribu kali dijaja.....


    hebat sangatkah cinta,

    kononnya dihati tulus setia,

    membukti cinta tanpa diduga,

    akhirnya tubuh menjadi mangsa.....


    hebat sangatkan cinta,

    " saya suka awak kerana agama"

    kalau begitu mengapa mendekati zina,

    jika benar agama ukurannya....


    hebat sangatkah cinta,

    mampu membuat diri tersenyum manja,

    khayalnya meneguk madu cinta,

    sedangkan yang diteguk racun berbisa........


    hebat sangat kah cinta,

    sehingga mata yang celik dikata buta,

    dosa pun dia kata"tak pa",

    janji kau aku yang punya........




    hebat sangatkah cinta ,

    jawpannya ya,

    jika mencari cinta yang Esa,

    bahagianya kekal untuk selamanya.........


    Read More..

    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed

    Andainya lelaki tahu...

    Andainya lelaki tahu..
    Dalam hati seorang perempuan
    Ada naluri untuk disayangi
    Ada rasa ingin diberi perhatian
    Ada rasa untuk didengari keluh kesahnya
    Ada waktu-waktu minta ditemani kesedihan

    Andainya lelaki tahu..
    Rajuk seorang perempuan minta dipujuk
    Marah seorang perempuan perlu didekati
    Sedih seorang perempuan harus didengari
    Gembira seorang perempuan ingin dikongsi

    Andainya lelaki tahu..
    Di sebalik seribu satu rasa itu
    Ada sekeping hati nan lembut
    Bukan untuk ditatang bagai minyak yang penuh
    Bukan jua untuk dimanjai
    Hanya perlu sedikit perhatian
    Agar rasa kasih itu terasa wujud
    Walau saat jauh

    Kerana andainya lelaki tahu..
    Hati itu akan senantiasa bertanya
    Pada diri seorang perempuan
    Wujudkah cinta itu di hati lelaki
    Bila saat jauh tanpa perkhabaran
    Sebagaimana mekarnya cinta itu
    Tetap di hati seorang perempuan
    Biarpun berkali ombak menghempas
    Tak sekali pantai hati itu berubah

    Read More..
    Stumble
    Delicious
    Technorati
    Twitter
    Digg
    Facebook
    Yahoo
    Feed